برنامه های هفته سلامت در رفسنجان تشریح شد/توجه به سلامتی قشر جوان و نوجوان ضروری است

  • شناسه خبر: 36882
برنامه های هفته سلامت در رفسنجان تشریح شد/توجه به سلامتی قشر جوان و نوجوان ضروری است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان بر لزوم توجه  به سلامتی قشر جوان و نوجوان تاکید کرد و گفت : سرمایه گذاری بر روی برنامه های سلامت این اقشار از بروز بسیاری بیماریها و مشکلات در آینده جلوگیری می کند. به گزارش “خانه خشتی” علی اسماعیلی ندیمی در جلسه هماهنگی برنامه های هفته سلامت افزود : […]

خانه » آخرین اخبار » برنامه های هفته سلامت در رفسنجان تشریح شد/توجه به سلامتی قشر جوان و نوجوان ضروری است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان بر لزوم توجه  به سلامتی قشر جوان و نوجوان تاکید کرد و گفت : سرمایه گذاری بر روی برنامه های سلامت این اقشار از بروز بسیاری بیماریها و مشکلات در آینده جلوگیری می کند.
به گزارش “خانه خشتی” علی اسماعیلی ندیمی در جلسه هماهنگی برنامه های هفته سلامت افزود : لازم است دانشگاه علوم پزشکی با اداره آموزش و پرورش رابطه مستمر داشته باشد و مسائل بهداشتی و امور سلامت را به دانش آموزان منتقل کنند.
وی تصریح کرد : در این راستا والدین ، مدیران مدارس و کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی با ایجاد برنامه های متنوع می توانند در ارتقاء سطح سلامت افراد به ویژه دانش آموزان موثر باشند.
اسماعیلی در راه اندازی کمپ های سلامت در پارکهای شهرستان تاکید کرد و افزود : در این راستا پزشکان و کارشناسان  دانشگاه علوم پزشکی بهتر می توانند در امر اطلاع رسانی مضرات و مشکلات مصرف غذاهای زیان بارِ  فست فود و چرب ، بیماریهای دیابت و فشار خون و اعتیاد و مواد مخدر فرهنگ سازی کنند.
وی خاطرنشان کرد : برنامه های سلامت منحصر به هفته سلامت نباشد بلکه در طول سال اجرا شود .
علی اسماعیلی ندیمی با اشاره به اینکه پیشگیری بهتر از درمان است افزود : تلاش دولت در راستای اجرای  هدفمندی فاز دوم یارانه ها ، به این دلیل است تا در بخش درمان و سلامت بیشتر هزینه شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان نیز در این نشست گفت : تب مالت یکی از بیماریهایی است که شیوع پیدا کرده است.
وی تصریح کرد : مردم تا جایی که امکان دارد از شیر پاستوریزه استفاده کنند و حتما شیر را از مراکز عرضه شیر مطمئن بخرند و  بجوشانند و بعد مصرف کنند تا سلامتی آنها به خطر نیافتد.
احمد جمالی زاده با اشاره به اینکه از آنجایی که در تهیه بستنی ها از شیر استفاده می شود توصیه کرد : خریداران از مکانهایی خرید کنند که از سلامتی و بهداشتی بودن تهیه بستنی اطمینان دارند.
وی بر اهمیت برنامه های هفته سلامت تاکید کرد و افزود : در این هفته که از اول اردیبهشت ماه آغاز می شود از رابطین سلامت تقدیر به عمل خواهد آمد.
دبیر ستاد برگزاری برنامه های هفته سلامت نیز در این جلسه گفت : شعار امسال روز جهانی سلامت ( یک عمر سلامت، با خود مراقبتی ) است.

دکتر حمید نجم الدینی افزود : با همکاری شهرداری هشت بنر با موضوع شعار هفته سلامت ( یک عمر سلامت، با خود مراقبتی ) در سطح شهرستان نصب می شود و زنگ سلامت در یکی از مدارس شهرستان با حضور کلیه معاونین دانشگاه و مسئولین شهرستان نواخته خواهد شد.
نجم الدینی تصریح کرد : همچنین در اولین روز از هفته سلامت در خصوص خود مراقبتی جوانان و نوجوانان در مدارس با حضور اعضاء هیئت علمی و رئیس دانشگاه علوم پزشکی مطالبی برای این اقشار ارائه می شود.
وی خاطر نشان کرد : در دومین روز از این هفته تهیه و توزیع بروشور بهداشت عمومی ، ارائه خدمات اولیه ( فشار خون، تست قند خون ) در میادین اصلی شهر و ورودی بیمارستان حضرت علی ابن ابیطالب(ع) و مصاحبه متخصصین با رادیو رفسنجان انجام خواهد شد.
نجم الدینی گفت : در سومین روز از هفته سلامت اعضای هیأت رئیسه دانشگاه با خانواده معظم شهدا دیدار می کنند و جلسه آموزشی مسائل بهداشت برای خانواده ها در پارک جوان ، جلسه با مربیان آموزش و پرورش در خصوص شعار هفته سلامت  برگزارمی شود.
نجم الدینی افزود : در چهارمین روز از هفته سلامت رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در خطبه های نماز جمعه ، دکتر میرزابیگی معاون درمان در نماز جمعه شهر انار ، دکتر راوری معاون توسعه در نماز جمعه نوق و  دکتر حسینی در نماز جمعه کشکوئیه به سخنرانی می پردازند  و از بیماران بیمارستان حضرت علی ابن ابیطالب(ع) نیز توسط مسئولین دانشگاه و شهرستان
عیادت خواهد شد.
وی تصریح کرد : در سه روز آخر نیز همایشهای پیاده روی با کمک شهرداری انجام خواهد شد.

برچسب ها:
برنامه های هفته سلامت در رفسنجان تشریح شد/توجه به سلامتی قشر جوان و نوجوان ضروری است
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان