سردار فیروز آبادی در اختتامیه جشنواره مالک اشتر

بدون تفکر بسیجی پیشرفتی حاصل نمی شود

  • شناسه خبر: 50912
بدون تفکر بسیجی پیشرفتی حاصل نمی شود

رییس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: تفکر بسیجی یعنی ایستادن در برابر همه مولفه های قدرت ، تفکر بسیج همان تفکر اسلام ناب محمدی(ص) است.

خانه » آخرین اخبار » بدون تفکر بسیجی پیشرفتی حاصل نمی شود

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی“، سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح  در جشنواره مالک‌اشتر ، با اشاره به این جمله که بسیجی یعنی علی (ع) که همه زندگی‌اش وقف اسلام بود، اظهار داشت: این تعبیر بالاترین، دقیق‌ترین و عمیق‌ترین تعریف از بسیج است چرا که امام علی (ع) صراط مستقیم و یار و یاور پیامبر اعظم(ص) است و در کنار پیامبر هر کاری که به او امر می‌شود انجام می‌دهد. علی، حیدر است و حیدری بودن مهمترین ویژگی ایشان است.

وی افزود: ما در دعای عهد امام زمان (عج) می‌گوییم که خداوند ما را از امثال یاران ایشان قرار دهد و بسیجی یعنی اینکه ما از انصار ولی خدا باشیم و با سینه سپر کرده همراه او باشیم و جلوی تیرهای زهرآگین ایستاده و خود را فدا کنیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه مردم جهان انشاءالله با وجود یک اولی‌الامر به حکومت جهانی اسلام تبدیل خواهند شد، تصریح کرد: ما امروز همراهان سیدعلی هستیم و فردا جهانیان همراهان حضرت مهدی (عج) خواهند بود و بدانید مومنان کسانی هستند که به خدا و رسول خدا ایمان بیاورند نه اینکه تسلیم شوند یا شک کنند که اگر در این مسیر شک کنند یا بازمی‌گردند و یا جا می‌مانند بنابراین مومن واقعی، علی‌وار پای خدا و پیامبر خدا می‌ایستد که این از مهم‌ترین ویژگی‌های امت بسیج است که با جان و مال خود در راه خدا جهاد می‌کنند.

فیروزآبادی در همین رابطه افزود: اگر کسی با ایمان راسخ پای خدا و پیامبر ایستاد و شک به خود راه نداد و با جان و مال خود جهاد کرد او مصداق واقعی اولئک هم‌الصادقون است.

وی با اشاره به اینکه امام راحل و رهبری عزیز پیشرفت کشور را مرهون تفکر بسیجی می‌دانند، خاطرنشان کرد: یک روز می‌گفتند تفکر بسیجی را معنی کنید و اما امروز رهبری تاکید دارند که بسیاری از پیشرفت‌های کشور مرهون و مدیون تفکر بسیج است و بدون تفکر بسیجی، پیشرفت حاصل نمی‌شود. تفکر بسیج یعنی استحکام ساخت داخلی قدرت و همه مولفه‌های قدرت نظام ناشی از همین تفکر بسیج است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، فلسفه ایجاد جشنواره مالک‌اشتر را تبیین تفکر عمیق بسیج دانست و تاکید کرد: جشنواره مالک اشتر به این معنی است که فرماندهان برتر بسیج، خود را پیرو مسیر حضرت عباس(ع) و مالک اشتر و عمار بدانند. رهبر ما در تعبیری بسیار زیبا فرمودند بسیج مدرسه عشق و مکتب شاهدان و شهیدان گمنام و لشگر مخلص خداست، این شناخت درست، نیاز ملت و نظام اسلامی است چرا که مدرسه عشق یعنی مدرسه ولایت و مکتب شاهدان به معنی الگو بودن بسیج و لشگر مخلص خدا به معنی مقاومت بسیج است.

سرلشکر فیروزآبادی گفت: امام علی (ع) نقطه ب بسم‌الله را یک شب تا صبح تفسیر کردند و این نقطه ب بسم‌الله به معنی ایمان به خدا و توکل و عشق به خداست و نقطه ب بسیج نیز همین تعابیر را به شکلی در خود دارد. بسیج یک واژه است که نزدیک به ۳۰۰ هزار شهید در خود جای داده و نزدیک به ۱۰۰ هزار خدمتگذار بهداشتی و درمانی در  این مجموعه فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ولایت ابعاد مختلفی دارد، اظهار داشت: یک جهت ولایت، اقتدار است و جهات دیگر آن نورانیت و ارزش و زیبایی است و اینها تعابیری از ولایت است که در کتاب انسان مطلوب به آن تاکید شده است. در کنار اینکه باید از  رهبران راستین الهی اطاعت کرد، این اطاعت باید با التزام عملی همراه باشد که روایات، قرآن و ائمه معصومین (ع)‌ نیز در احکام عقلی و نقلی بر آن تاکید کرده‌اند چرا که رسیدن به کمال معنوی و رستگاری در گرو این گرایش قلبی و گزینش عملی است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: بسیجی بودن صرفا در شکل و ظاهر نیست هرچند این نکته نیز اهمیت دارد اما بسیج به معنی حیدری بودن و ولایت‌پذیری راستین است چنانکه اگر کسی تمام عمر عبادت کند بدون شناخت و اعتقاد به جایگاه ولایت به رستگاری نمی‌رسد.

سرلشکر فیروزآبادی افزود: ترکیب تفکر بسیج از نگاه مقام معظم رهبری ترکیبی از ایمان عمیق و تلاش مخلصانه و گذشت و ایثار و ایستادگی و مقاومت در برابر دشمن است که این یک تعریف جامع از بسیج است. رهبر انقلاب تاکید کردند، بسیج سیاسی است اما سیاست‌زده و جناحی و سیاسی‌کار نیست و بسیج انسان مخلص انقلابی و در خط ولایت و متخصص در خط ولایت را شناسایی می‌کند و به او رای می‌دهد.

وی با بیان اینکه بسیجی یک مجاهد با انضباط است تشریح کرد: مجاهد با انضباط به این معنی است که هر جا اشاره شود اقدام می‌کند و هرجا امر نشود، از عمل خودسرانه پرهیز می‌کند و نگاهش به فرمان ولایت است. بسیجی باید همواره غیرت به خرج دهد چرا که همان‌هایی که به بسیج بی‌احترامی می‌کنند وقتی آن غیرت را مشاهده کنند تحت تاثیر قرار می‌گیرد و باید بدانند با وجود بسیج نمی‌توانند خلاف حق رفتار کنند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه بسیجی برای آبادانی دنیا تلاش می‌کند اما خودش اهل دنیا نیست، یادآور شد: غفلت بسیجی این است که بیش از نیاز خود به مال دنیا توجه نکند و این تعبیر زهد است و رهبر معظم انقلاب فرمودند که بسیجی انسان باهمت است که با دانایی و نیازسنجی و جوشش علمی و خلاقیت عمل می‌کند و ما نیز باید این مسیر را دنبال کنیم.

فیروزآبادی در پایان خاطرنشان کرد: بسیجی واقعی تجسم اخلاق و خدمت به خلق و مصداق واقعی تلاش برای جبران کسری‌ها است و رهبری عزیز نیز تاکید کردند که بسیج باید در هر سطحی روز به روز توسعه پیدا کرده و قوی شود بنابراین بسیج باید همواره پیش‌رونده باشد.

انتهای پیام /

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان