مشاور شهردار رفسنجان:

ایجاد فرهنگ کار، تنها عامل بهبود توسعه سرمایه گذاری در رفسنجان است

  • شناسه خبر: 42115
ایجاد فرهنگ کار، تنها عامل بهبود توسعه سرمایه گذاری در رفسنجان است

مشاور شهردار رفسنجان گفت: ایجاد فرهنگ کار، به توسعه سرمایه گذاری در شهرستان کمک می کند.

خانه » آخرین اخبار » ایجاد فرهنگ کار، تنها عامل بهبود توسعه سرمایه گذاری در رفسنجان است

 

به گزارش “خانه خشتی”، شهرام مقصود در نشست شورای مشورتی شهرستان، مهم ترین عامل در بهبود سرمایه گذاری را نبود فرهنگ کار عنوان کرد و گفت: عدم آگاهی سرمایه داران برای افزایش سرمایه در گردش و تمایل نداشتن به سرمایه گذاری، و تلاش برای پس انداز کردن پول خود، مشکلات عدیده ای در ایجاد اشتغال به وجود آورده است.

شهرام مقصود ادامه داد: تلفیق سرمایه گذاری، سرمایه دار و مدیریت، و تفاوت قائل نشدن برای این سه عامل مهم، بزرگ ترین مشکل سرمایه های ناقص است.

مشاور شهردار رفسنجان اظهار داشت: فرآیند تبدیل ایده به عمل باید اصلاح شود و گران عمل نکنیم؛ چرا که موفقیت در گرو انجام امور ارزان است و بایستی صنایع کوچک ایجاد کرد.

مقصود با اشاره به وجود مشکلات قانونی و تغییرات آن، بیان داشت: علاوه بر نبود ثبات قانون، وجود فساد اداری به معنی عدم استفاده بهینه از زمان های مهم و رفتار بر اساس سلایق شخصی، القای روحیه ناامیدی توسط کارمندان، از دیگر عوامل عدم موفقیت در سرمایه گذاری می باشد.

وی به ایجاد فرهنگ کار تأکید کرد و گفت: مشکل کنونی ما نبود طرح و سرمایه نیست، و باید برای توسعه فرهنگ کار تلاش کنیم.

 

برچسب ها:
رفسنجان سرمایه سرمایه گذاری شورای مشورتی شهرستان رفسنجان فرهنگ فرهنگ کار فساد اداری قانون کار
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • نیلوفر

    با سلام . بنده با نظر اقای مقصود موافق هستم. چون با یک تحقیق میدانی و سر انگشتی می توانیم حساب های بانکی رو ببینیم که فقط انباشته شده و هیچ اقدامی برای بالفعل کردن آنها صورت نمی گیرد. شهرداری باید با ارائه فراخوان های متعدد و متنوع و ایجاد انگیزه بین انباشته کنندگان سرمایه های کار به اوردن این سرمایه بالقوه اقدام کند و از آنها برای کارهای کلان شهری استفاده کند. با پتانسیل مالی زیادی که رفسنجان دارد می توان بهترین مکان های فرهنگی، ورزشی علمی و اجتماعی را راه اندازی کرد و ایجاد اشتغال نمود. ترس و نداشتن اطمینان مردم وسرمایه داران یکی از این موانع به شمار می رود ترس از اینکه شاید سرمایه شان برنگردد و یا اینکه عدم اطمینان از اینکه سرمایه شان در جای و زمان مناسب تولید کار نکند. استمرار تبلیغات و تجلیل از کارآفرینان جوان و سرمایه دارانی که ایجاد اشتغال کرده اند یکی از راه های زنده کردن سرمایه های انباشته در بانک هاست. فراخوان های متعدد از مهندسین و عوامل شهری برای بازسازی و نوسازی شهر رفسنجان ،که این شهر یک رنگ و روی قدیمی دارد مخصوضا در حومه ی شهر و مطرح کردن طرح های متنوع و به روز عمرانی می تواند رنگ و رویی تازه این کویر خشک و مرده بدهد. همچنین سخت گیری نکردن به کسانی که طرح های نو وجدید در ذهن می پرورانند و نیاز به مجوز و سرمایه و بودجه دارند ، می تواند از ذخیره این سرمایه های انبوه جلوگیری کند. امیدوارم مسئولین اقدامات لازم را مبذول دارند. با تشکر (نیلوفر صادقی)
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان