گزارش خانه خشتی از سه هفته تعطیلی مجلس و نمایندگان استان کرمان در این ایام؛

اکثر نمایندگان تعطیلات خود را صرف امورات حوزه انتخابی کرده اند/ سه هفته، تعطیلی جلسات علنی مجلس است نه نمایندگان

  • شناسه خبر: 46372
اکثر نمایندگان تعطیلات خود را صرف امورات حوزه انتخابی کرده اند/ سه هفته، تعطیلی جلسات علنی مجلس است نه نمایندگان

مجلس هر سال در ایام تابستان به مدت یک ماه تعطیل است که این تعطیلات در ۲ مرحله ۱۵ روزه صورت می گیرد.
در همین راستا و در مرحله اول تعطیلات تابستانی، مجلس از روز چهارشنبه اول مرداد تا روز یکشنبه ۱۹ مرداد تعطیل بود و نمایندگان به تعطیلات رفتند.

خانه » آخرین اخبار » اکثر نمایندگان تعطیلات خود را صرف امورات حوزه انتخابی کرده اند/ سه هفته، تعطیلی جلسات علنی مجلس است نه نمایندگان

به گزارش “خانه خشتی“، مجلس شورای اسلامی از روز چهارشنبه پنجم شهریور ماه به مدت سه هفته تا ۲۹ شهریور تعطیل شد.
یک هفته از این تعطیلات برای سرکشی به حوزه های انتخابیه بود و ۲ هفته هم تعطیلات تابستانی مجلس .در این خصوص خبرنگار ما ضمن تماس با برخی از نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی جهت بررسی عملکرد آن ها در ۲۵ روز تعطیلی جهت سرکشی به حوزه های انتخابیه خواستار نتیجه این امر شد.

حسین آذین نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی

وی در مدت سه هفته تعطیلی مجلس سفر کوتاهی با خانواده به مشهد مقدس داشته و پس از آن بیشتر وقت خود را به امورات حوزه ی انتخابیه صرف نموده است.

آذین معتقد بود که تعطیلات مجلس متعلق به نمایندگان است ، آنها هم مانند سایرین نیاز به یکسری تعطیلات دارند تا مدتی را در کنار خانواده خود بگذرانند.

حسین فتاحی نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی

نماینده مردم شهربابک در این گفت و گو عنوان کرد که تمامی این مدت تعطیلی را در حوزه ی انتخابیه خود و برای رسیدگی به کارهای مردم گذرانده است.

فتاحی افزود: نمایندگان دو هفته در اختیار خودشان هستند و از نظر قانونی مشکلی پیش نمی آید ، این تعطیلات موجب می شود تا آنها تازه نفس پیگیر امور باشند.

وی نمایندگان مجلس را هم مانند سایر انسان ها دانست که نیاز به استراحت دارند و همچنین کم تر کردن جلسات علنی مجلس و وقت بیشتر صرف کردن در حوزه های انتخابیه را نتیجه بخش تر دانست.

حجت الاسلام موسی غضنفر آبادی نماینده مردم بم و ریگان در مجلس شورای اسلامی

نماینده مردم بم در این مدت سه هفته تمام وقت خود را در حوزه ی انتخابیه صرف نموده است وخاطر نشان کرد: اکثر نمایندگان اینگونه عمل می کنند، نمی شود اسم تعطیلات را روی آن گذاشت، مشکلات مردم زیاد است و حوزه ها نیاز به سرکشی دارند.

وی کار مجلس را بسیار کمتر ازامورات حوزه ی انتخابی دانست و افزود: این تعطیلات مناسب است و لازم نیست که راجع به طولانی بودن آن حساسیت نشان داده شود .

فرج الله عارفی نماینده مردم جیرفت در مجلس شورای اسلامی

وی نیز به مانند سایر نمایندگان مجلس اکثر وقت خود را در حوزه ی انتخابی خویش صرف نموده است.

عارفی در این گفت و گو دو وظیفه ی قانون گذاری و نظارت را برای مجلس برشمرد و گفت: در همه جای دنیا یک روز در هفته به قانون گذاری و مابقی برای پخته شدن این قوانین در کمیسیون ها می گذرد اما در کشور ما وقت بیشتری برای قانون گذاری و جلسات علنی گذاشته می شود و نظارت بر روند اجرا سهم کمتری دارد.

وی افزود: تعطیلی سه هفته، تعطیلی جلسات علنی مجلس است نه نمایندگان، در این مدت نمایندگان بیشتر وقت خود را برای سرکشی به حوزه انتخابی خویش اختصاص می دهند.

عارفی تصریح کرد: در این مدت تمام روزها و بیشترین وقت خود را برای سرکشی به مناطق دور افتاده، گوش دادن به حرف دل مردم، هم اندیشی با مسئولین و حل مشکلات مردمی صرف کرده ام و همچنین در خلال آن برخی طرح های اشتغال زایی و مراکز بهداشتی نیز به بهره برداری رسید.

به گزارش خانه خشتی، مجلس هر سال در ایام تابستان به مدت یک ماه تعطیل است که این تعطیلات در ۲ مرحله ۱۵ روزه صورت می گیرد.
در همین راستا و در مرحله اول تعطیلات تابستانی، مجلس از روز چهارشنبه اول مرداد تا روز یکشنبه ۱۹ مرداد تعطیل بود و نمایندگان به تعطیلات رفتند.
مرحله دوم تعطیلات تابستانی مجلس به همراه یک هفته تعطیلی برای سرکشی حوزه های انتخابیه، از روز چهارشنبه پنجم شهریورآغاز و تا روز شنبه ۲۹ شهریور ادامه خواهد داشت.

 

برچسب ها:
اخبار رفسنجان تعطیلات مجلس خانه خشتی رفسنجان کرمان گزارش خانه خشتی از سه هفته تعطیلی مجلس و نمایندگان استان کرمان در این ایام؛
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان