فرماندار رفسنجان:

امر به معروف و نهی از منکر در تمامی مراحل زندگی به کار گرفته شود

  • شناسه خبر: 49251
امر به معروف و نهی از منکر در تمامی مراحل زندگی به کار گرفته شود

فرماندار رفسنجان گفت : عزاداری ها برای امامان تنها سیاه پوشیدن نیست چرا که در دوره ای قرار داریم که می توان علاوه بر اجرای برنامه های عزاداری به عمق مسائل جامعه پی برد و دردهای جامعه را با اجرای امر به معروف و نهی از منکر درمان کرد.

خانه » آخرین اخبار » امر به معروف و نهی از منکر در تمامی مراحل زندگی به کار گرفته شود

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی”، حمید ملانوری در جلسه ترویج فرهنگ عاشورایی و برنامه ریزی جهت استفاده هرچه بهتر از ایام محرم که در فرمانداری برگزار شد ضمن تسلیت به مناسبت ایام محرم الحرام با اشاره به اینکه یکی از معضلات جهان اسلام پدیدار شدن داعش است که با پرجم الله اکبر و قرائت قرآن، با افتخار سر از تن شیعه جدا می کند بیان کرد : صهیونیستها و دشمنان اسلام، با ایجاد تفرقه بین مسلمانان، از مسلمانان برای نسل کشی و شیعه کشی استفاده می کنند به آنها پول می دهند و برنامه های خود را اجرا می کنند و در این خیال به سر می برند که اسلام را نابود خواهند کرد.
وی با بیان اینکه ۱۴۰۰ سال پیش دشمن سر امام حسین (ع) را از تن جدا کرده و بر سر نیزه زده و قرآن می خواندند اکنون این عصر جهالت با حضور داعش برگشته است  تصریح کرد : امروز بایستی اشرف مخلوقات رشد کرده باشد نه اینکه شیعه کُشی راه انداخته اند و سعی در تحریف قرآن این کتاب آسمانی دارند و اعلام کردند که برخی آیات قرآن بی فایده است و باید حذف شوند.
ملانوری به یکی دیگر از مشکلات جامعه کنونی اشاره و عنوان کرد : امروز از مرزها مواد مخدر وارد کشورنمی شود بلکه در خود کشور تولید می شود چندین هزار معتاد پرخطر در جامعه هستند ، بیش از دو درصد از دانش آموزان دبستانی و راهنمایی معتادند و تعداد زیادی کارگاه مشروبات الکلی در جای جای کشور به تولید مواد دست ساز الکلی می پردازند و به خورد جوانان و افراد می دهند.
وی با ابراز تاسف از این امر افزود : ۴ هزار نفر در استان کرمان به ایدز مبتلا هستند که هر کدام از این افراد می تواند جامعه را نابود کند، در ایران اسلامی می توان از شهداء و قرآن و خداوند حاجت گرفت پس چرا از فالگیران و رمالان ِ دعانویس می خواهیم که درد مارا علاج کنند و با تکه ای کاغذ فکر می کنیم سرنوشت جوانان ما به خوبی رقم می خورد که پس از این عمل جوانانی به فساد کشیده شده اند.
وی اظهار داشت :  در ماههای محرم و صفر عزاداری خوب است میلیاردها تومان صرف نذرمی شود اما کار بهتر و خوبتر نیز وجود دارد ، امام حسین(ع) راضی نیست جایی که فرزند نخبه ای وجود دارد و می تواند زمینه ساز ظهور باشد و در آینده به درد مملکت بخورد اما هزینه تحصیل را ندارد و باید از تحصیل محروم شود.
وی اضافه کرد : واقعیات را نباید نادیده گرفت می توان عزاداری برای امام حسین(ع) را با کمی صرفه جویی اجرا کرد در عوض درد جامعه را هم درمان کرد.
فرماندار رفسنجان گفت : درد ی که امام حسین را نگران می کند این است که فریضه امر به معروف و نهی از منکر به فراموشی سپرده شود ، در رفسنجان که بیش از ۶۰ سال است که برای امام حسین نوحه سرایی و سینه زنی می کنند اما درک نمی کنند که آب منطقه کم است و با هزینه های کلان آب آشامیدنی از بردسیر به این شهر انتقال یافته که این آب را صرف شستشوی ماشین و کوچه و خیابان می کنند این امر به معروف و نهیی از منکر کجا می خواهند به کار بگیرند؟
وی در جمع پیر غلامان و نوحه سرایان افزود : امر به معروف و نهی از منکر در تمامی مسائل زندگی اگر جاری شود و به کار گرفته شود زندگی بشر به خوبی طی می شود .
حمید ملانوری تصریح کرد : در دهه محرم راه افتادن هیئتهای مذهبی یک پتانسیل به شمار میاید و دشمن از این اتحاد مسلمین می ترسد ، هیئتها ریا کاری نیست بلکه یک رغبت است و در عصر تاسوعای امسال از صدا و سیما عزاداری امام حسین به صورت کشوری و جهانی پخش می شود پس حضور فعال داشته باشید تا پشت دشمن را  به خاک بزنیم.

برچسب ها:
اخبار رفسنجان خانه خشتی رفسنجان فرماندار فرماندار رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان