کارشناس تغذیه عنوان کرد:

افزایش خطر دیابت جدی است

  • شناسه خبر: 50492
افزایش خطر دیابت جدی است

همایش هفته ملی دیابت با شعار «تغذیه سالم، با صبحانه شروع می شود» در تالار عقیق رفسنجان برگزار شد.

خانه » آخرین اخبار » افزایش خطر دیابت جدی است

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی”، در این همایش محمود اطروشی کارشناس تغذیه با اشاره به شعار هفته ملی دیابت، اظهار داشت: شعار امسال هفته ملی دیابت «تغذیه سالم، با صبحانه شروع می شود» می باشد که متأسفانه در ایران به وعده غذایی صبحانه کمتر توجه می شود.

وی صبحانه را مهم ترین وعده غذایی بیان کرد که باید شامل انواع گروه های غذایی باشد و افزود: وجود نان و غلات، گوشت، تخم مرغ، لبنیات و سبزی خوردن و مغزدانه ها در وعده غذایی صبحانه از بیماری هایی چون سرطان و دیابت پیشگیری می کند.

اطروشی خطر دیابت را جدی دانست و افزود: ایران بالاترین آمار دیابت در دنیا را به خود اختصاص داده است که زنگ خطری برای خانواده ها و فرزندان آن هاست تا مراقب سلامتی مان باشیم.

محمود اطروشی صبحانه کامل را در تأمین آینده فرزندان ضروری بیان کرد و گفت: یکی از دلایل ظهور بیماری های مختلف در عصر حاضر، کم تحرکی بوده که با افزایش فعالیت های بدنی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی علت نامگذاری روز دیابت را تولد کاشف انسولین بیان کرد و خطاب به حاضرین، تأکید کرد: باید برای سلامتی خود و خانواده تان صبحانه کامل را در وعده صبح قرار دهید و از غذاهای سرخ کردنی، سوسیس و کالباس و سیب زمینی در این وعده غذایی اجتناب نمایید.

برچسب ها:
اخبار رفسنجان خانه خشتی هفته دیابت همایش ملی دیابت
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان