اظهار نظر نهادهای اطلاعاتی عربستان درباره توان هسته‌ای ایران

  • شناسه خبر: 48702
اظهار نظر نهادهای اطلاعاتی عربستان درباره توان هسته‌ای ایران

پایگاه خبری “ورلد نت‌دیلی” به سندی از نهادهای اطلاعاتی عربستان دست یافته که فاش می‌کند این نهادها در گزارشی که این هفته به اعضای شورای همکاری‌های خلیج فارس ارائه کرده‌اند، به آنها توصیه کرده‌اند با استفاده از اهرم‌های خود به واشنگتن و کنگره آمریکا فشار آورند تا توان هسته‌ای ایران به کلی برچیده شود.

خانه » آخرین اخبار » اظهار نظر نهادهای اطلاعاتی عربستان درباره توان هسته‌ای ایران
به گزارش خانه خشتی به نقل از پایگاه خبری “ورلد نت‌دیلی”، در این سند ادعا شده  کشورهای ۱+۵ آماده توافق هسته‌ای با ایران به هر قیمت ممکنی هستند.

براساس این سند آمده است: ایران نباید حتی برای مقاصد صلح‌آمیز تأسیسات هسته‌ای داشته باشد.
این گزارش که در آستانه انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا منتشر شده، به اعضای شورای همکاری خلیج فارس توصیه کرده است که از اهرم‌های خود برای فشار آوردن به کنگره آمریکا استفاده کنند تا قانونگذاران آمریکایی توافقی را که اجازه باقی ماندن هرگونه تأسیسات هسته‌ای را، حتی برای اهداف صلح‌آمیز به ایران می‌دهد، قبول نکنند.
سعودی‌ها در این گزارش مدعی شده‌اند که ایران با توجه به آنکه سالها جنبه‌هایی از برنامه اتمی‌شان را مخفی کرده (!)‌ قابل اعتماد نیست.
با این وجود، ورلد نت‌دیلی نوشته طرح ریاض برای تأثیرگذاری بر کنگره نمی‌تواند چندان موثر باشد، زیرا بر اساس گزارش نیویورک‌تایمز، مقامات وزارت خزانه‌داری آمریکا به این نتیجه رسیده‌اند که اوباما اختیارات کافی برای تعلیق بخش اعظم تحریم‌ها را در اختیار دارد و نیازی به مصوبه کنگره ندارد.
برچسب ها:
اخبار رفسنجان اظهار نظر نهادهای اطلاعاتی عربستان درباره توان هسته‌ای ایران خانه خشتی رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان