فرماندار رفسنجان در نشست مطبوعاتی عنوان کرد:

اشغال ۱۵ هزار فرصت شغلی در رفسنجان توسط اتباع بیگانه/نیاز به ۱۲ هزار کارگر برای ۴۰ روز کاری در فصل پسته

  • شناسه خبر: 43996
اشغال ۱۵ هزار فرصت شغلی در رفسنجان توسط اتباع بیگانه/نیاز به ۱۲ هزار کارگر برای ۴۰ روز کاری در فصل پسته

فرماندار رفسنجان بحث کار و اشتغال جوانان در این شهرستان را ضعیف دانست و بیان داشت: با وجود اشغال ۱۵ هزار فرصت شغلی توسط اتباع بیگانه آمار بیکاران شهرستان بین ۱۲ تا ۱۳ هزار می باشد.

خانه » آخرین اخبار » اشغال ۱۵ هزار فرصت شغلی در رفسنجان توسط اتباع بیگانه/نیاز به ۱۲ هزار کارگر برای ۴۰ روز کاری در فصل پسته

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی” ، حمید ملانوری فرماندار رفسنجان در جمع خبرنگاران شهرستان، انسجام و همدلی بین گروه های سیاسی، اجتماعی و فعالان شهرستان را الویت اصلی در شروع آغاز فعالیت خود در فرمانداری بیان کرد و اظهار داشت: رشد و توسعه شهرستان در سایه اتحاد و همدلی خواهد بود، با وجود اختلافات و دوگانگی های سیاسی افرادی که منافع خود را در اختلاف می بینند ورود پیدا می کنند و موجب باز ماندن از هدف اصلی می شوند.

وی افزود: در این مدت سعی کردیم تا مدیریت شهرستان را همگام با سایر نهادهای شهرستان از جمله دفتر امام جمعه، نماینده مردم درمجلس شورای اسلامی، نیروهای نظامی و انتظامی و … نه در قالب شعار بلکه در عمل پیش ببریم.

ملانوری برنامه های شهرستان را در چهار  مقوله ی فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی تقسیم بندی کرد و بیان داشت: تلاش در این جهت بود که بین کلیه دستگاه های شهرستان در قالب مجموعه عای مختلف وفاق و هماهنگی ایجاد شود که به این مهم دست یافته ایم.

وی به اجرای برنامه های قرآنی مهمی در این مدت اشاره کرد و گفت: سه برنامه تجلیل از حافظان قرآن کریم، نمایشگاه عفاف و حجاب و جمع خوانی قرآن در ماه مبارک رمضان حرکت های بزرگ قرآنی بودند که از سوی فرمانداری و با کمک سایر نهادهای شهرستان اجرا گردیده است.

ملانوری به برگزاری هشتمین جشنواره بازیهای بومی و محلی در بخش نوق و همایش بزرگ روابط عمومی ها در سرچشمه اشاره کرد و افزود: در قالب توجه به حفظ میراث معنوی فرهنگی شهرستان برنامه حضور در اجلاس بین المللی میراث معنوی در مهرماه را در برنامه کار داریم.

وی از قرار گرفتن توجه به کسب و کار حلال در بین کسبه و مشاغل در برنامه ی کار فرمانداری شهرستان خبر داد و گفت: بسیاری از آسیب های اجتماعی به دلیل بی توجهی به این نکته مهم است و در بحث کسب و کار حلال شاهد مشکلاتی در بازار و در میان کسبه بوده ایم.

اشغال ۱۵ هزار فرصت شغلی شهرستان توسط اتباع بیگانه

فرماندار رفسنجان بحث کار و اشتغال جوانان در این شهرستان را ضعیف دانست و بیان داشت: با وجود اشغال ۱۵ هزار فرصت شغلی توسط اتباع بیگانه آمار بیکاران شهرستان بین ۱۲ تا ۱۳ هزار می باشد.

وی افزود: بسیاری از جوانان با وجود بیکاری باز هم به بسیاری از مشاغل علاقه نشان نمی دهند و امتناع می ورزند که رفع این مشکل نیاز به ایجاد انگیزه درجوان با انجام یک کار تخصص و علمی دارد.

پیش بینی برداشت ۸۰ هزار تن پسته از باغات رفسنجان

حمید ملانوری توجه به مسائل اقتصادی و کشاورزی را به دلیل تک محصولی بودن شهرستان مهم دانست و گفت: از ۸۳ هکتار باغ پسته موجود در رفسنجان پیش بینی می شود که در شهریور امسال ۸۰ هزار تن پسته براشت .

وی ایجاد انگیزه در کشاورزان برای آبیاری تحت فشار را از جمله برنامه های فرمانداری اعلام کرد و بیان داشت: در حال حاضر تنها ۱۰ درصد از باغات شهرستان تحت فشار هستند و ۹۰ درصد نیز بصورت سنتی آبیاری می شوند.

ملانوری به تسهیلات فراهم شده و تلاش برای تجهیز باغات برای استفاده مناسب از آب موجود و منابع زیر زمینی اشاره کرد و اظهار داشت: این کار با برای حفظ باغات موجود صورت می گیرد و سطح زیر کشت به هیچ عنوان افزایش نخواهد داشت.

ورود سالانه ۸۰۰ تن سم به عرصه کشاورزی شهرستان

فرماندار رفسنجان از ورود سالانه ۸۰۰ تن سم به عرصه کشاورزی شهرستان خبر داد و گفت: گردش مالی این میزان سم نزدیک به ۶۰ میلیارد تومان خواهد بود که هم از لحاظ مالی و هم بهداشتی تهدیدی برای شهرستان محسوب می شود.

وی با اشاره به فعالیت ۲۰۰ واحد سم فروشی در سطح شهرستان، تصریح کرد: ۱۵۰ واحد بصورت غیر مجاز در حال فعالیت هستند که با تشکیل کارگروه و با کمک نیروی انتظامی موفق به پلمپ ۵۰ واحد شده ایم.

ملانوری ضمن تشریح عملکرد مثلث توسعه شهرستان اظهار داشت: تا کنون ۱۱ نفر در لیست سرمایه گذاری قرار دارند، ۱۲ طرح در دست اقدام به شورای مشورتی ارسال و سه طرح نیز در جلسه هفته آینده مثلث توسعه شهرستان مطرح خواهد شد.

با چاه های کشاورزی غیر مجاز برخورد خواهد شد

فرماندار رفسنجان تصریح کرد: طی جلسات مختلف چاه های کشاورزی غیر مجاز در سطح شهرستان شناسایی و نزدیک به ۶ حلقه چاه پلمپ شدند.

ملانوری زمان پلمپ چاه هایی که در حال پوشش دادن باغات پسته هستند را پس از فصل برداشت محصول اعلام کرد .

نیاز به ۱۲ هزار کارگر برای ۴۰ روز کاری در فصل پسته در رفسنجان

حمید ملانوری خاطر نشان کرد: با توجه به خشکسالی ، سرمازدگی و آفت زدگی در سا ل گذشته میانگین برداشت پسته از هر هکتار ۴۰۰ کیلو بوده است که امسال این میزان به یک تن رسیده است.

وی نیاز شهرستان به کارگر برای فصل پسته را ۱۲ هزار نفر در ۴۰ روز کاری اعلام کرد و افزود: سعی شده است تا با اتباع بیگانه مجاز با نرمی و با همکاری کشاورزان برخورد کنیم و با اتباع غیر مجازی که مخل نظم و آرامش هستند به طور جدی برخورد خواهد شد.

ملانوری از مردم خواست تا برای انجام برداشت محصول خود از نیروهای بومی حتی جوانان تحصیل کرده با هزینه ی بالاتر استفاده کنند تا نیروهای محلی جذب شوند و قدم موثری در جهت طرد اتباع بیگاه صورت گیرد.

از ورود متکدیان خارجی به شهرستان جلوگیری می شود

فرماندار رفسنجان به حضور متکدیان خارجی در فصل برداشت محصول پسته در شهرستان اشاره کرد و گفت: این حضور علاوه بر ایجاد ناامنی و آرامش کشاورزان موجب بروز مشکلات بهداشتی نیز خواهد شد.

وی افزود: از ورود متکدیان خارجی به شهرستان جلوگیری خواهد شد و با متکدیان داخل شهرستان نیز با همکاری نیروی انتظامی برخورد جدی صورت می گیرد.

ملانوری در ادامه به طرح دو باند سازی جاده نوق اشاره کرد و گفت: برای ۶ کیلومتر از این جاده نزدیک به ۲ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شده است .

وی در پایان به معدوم سازی بیش از دو هزار سگ ولگرد در سطح شهرستان خبر داد و افزود: این طرح در حال پیگیری است و همچنین روش های زنده گیری،و عقیم سازی سگ ها نیز در دستور کار قرار دارد.

برچسب ها:
اتباع بیگانه اخبار رفسنجان افاغنه خانه خشتی رفسنجان شغل فصل پسته
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان