آبت الله مکارم شیرازی:

استقلال، عدم غرب زدگی و تولید علم ارمغان وزارت علوم برای دانشگاه ها باشد

  • شناسه خبر: 44722
استقلال، عدم غرب زدگی و تولید علم ارمغان وزارت علوم برای دانشگاه ها باشد

مرجع عالیقدر جهان تشیع گفت: دولت کسی را برای وزارت علوم در نظر بگیرد که استقلال، عدم غرب زدگی، تولید علم و ایمان به خدا را برای دانشگاه ها به ارمغان آورد.

خانه » آخرین اخبار » استقلال، عدم غرب زدگی و تولید علم ارمغان وزارت علوم برای دانشگاه ها باشد

به گزارش “خانه خشتی“، آیت الله ناصر مکارم شیرازی در اجتماع عزداران امام صادق(ع) در حرم مطهر رضوی، ایستادگی یک تنه در برابر شبهات دشمنان و قیام علمی این امام بزرگوار را از دلائل رئیس مذهب شیعه خواندن امام صادق(ع) برشمرد و افزود: مکتب امام صادق برای ما درس بزرگی دارد.

وی افزود: کسانی که نتوانستند حکومت اسلامی را با جنگ تحمیلی و با تحریم از پای درآورند در زمان حال از طریق شبهه افکنی در میان جوانان قصد نفوذ و متلاشی کردن مسبمانان را دارند که علما، اساتید و اندشمندان باید از مکتب امام صادق (ع) استفاده کنند و در برابر شبهات بیاستند.

مرجع عالیقدر جهان تشیع استقلال، دوری از غرب زدگی، تولید علم و تقوا را چهار شرط یک دانشگاه مطلوب عنوان کرد و بیان داشت: دانشگاه نباید ابزار سیاسی این جناح و آن جناح شود و یا فرهنگ غربی بر آن حاکم شود.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه باید تولید علم کند نه آنکه مترجم علوم غربی باشد.

استاد حوزه علمیه قم تقوا و ایمان را برای دانشگاه اعم از دانشجو و استاد لازم برشمرد و تصریح کرد: اعضای کنگره آمریکا تحصیل کرده هستند اما در جنگ غزه همه ی آنها در خدمت صهیونیست و کشتار کودکان غزه درآمدند، آنها علم دارند ولی تقوا ندارند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع عدم رای اعتماد مجلس به وزیرعلوم و برکناری وی از این سمت اشاره کرد و گفت: در این استیضاح اکثر نمایندگان وزیر علوم را نپذیرفتند، او کار خوب انجام داده بود و در عین حال کار ناسالم هم داشت به او مهلت اصلاح هم دادند اما موثر نبود.

آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: اینکه شنیده می شود که عده ای بیان می کنند اگر فرد دیگری هم برای این سمت انتخاب شود همان راه را ادامه خواهد داد این لج بازی است.

وی افزود: مسئولین باید بنشینند و اصلاحاتی را در وزارت علوم انجام دهند تا فرد بعدی که انتخاب می شود به قول خود عمل نماید.

مرجع عالیقدر شیعه دانشگاه را قلب مملکت دانست و بیان داشت: اگر دانشگاه بیمار شود کل مملکت بیمار و نابسامان خواهد بود.

استاد حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: دولت کسی را برای این وزارت در نظر بگیرد که استقلال، عدم غرب زدگی، تولید علم و ایمان به خدا را برای دانشگاه ها به ارمغان آورد.

برچسب ها:
آیت الله مکارم دولت وزارت علوم
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان