احمد جمالی زاده:

از هر ۱۰۰ نفر ۷ نفر مبتلا به دیابت هستند

  • شناسه خبر: 50507
از هر ۱۰۰ نفر ۷ نفر مبتلا به دیابت هستند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان اعلام کرد: هم اکنون بین ۱۰ تا ۱۲ درصد افراد بالای ۳۰ سال مبتلا به دیابت هستند،

خانه » آخرین اخبار » از هر ۱۰۰ نفر ۷ نفر مبتلا به دیابت هستند

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی”، احمد جمالی زاده پیشگیری از دیابت را در جلوگیری از عوارض بعدی آن ضروری عنوان کرد و گفت: بیماری دیابت، بیماری خاموش است و اگر به موقع درمان شود، بر روی سایر قسمت های بدن تأثیر می گذارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در همایش هفته ملی دیابت، با اعلام اینکه هم اکنون بین ۱۰ تا ۱۲ درصد افراد بالای ۳۰ سال مبتلا به دیابت هستند، اظهار داشت: در روستاهای رفسنجان، ۷ درصد افراد دیابت دارند و قطعاً همه نیز شناسایی نشده اند و در سطح شهر نیز به زودی بررسی ها آغاز می شود.

وی در ادامه از تأسیس کلینیک سلامتی در رفسنجان ابراز امیدواری کرد و گفت: در این مرکز افراد ویزیت شده و پس از تشخیص بیماری به متخصصین ارجاع داده می شوند.

جمالی زاده تغذیه نامناسب، کم تحرکی، عوامل ارثی، تغییر سبک زندگی را در افزایش قند طبیعی مؤثر خواند و افزود: کلینیک از سال گذشته راه اندازی شده و قصد داریم آن را در مراکز روستایی و شهری گسترش دهیم تا ضمن کاهش هزینه بیماران، از پیشرفت بیماری جلوگیری نماییم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی افزایش غذاهای آماده و گسترش مصرف غذاهای چرب را در جوانان خطری جدی عنوان کرد و گفت: با ایجاد تحرک و ورزش در جوانان و توجه به تغذیه مناسب و سبک زندگی، امیدواریم از آمار سکته های مغزی و قلبی در سنین پایین بکاهیم.

برچسب ها:
اخبار رفسنجان خانه خشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان دیابت غذاهای آماده هفته ملی دیابت
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان