سیدحسن خمینی:

اربعین سید الشهداء پرچم بلند مبارزه با فساد است

  • شناسه خبر: 52426
اربعین سید الشهداء پرچم بلند مبارزه با فساد است

سید‌ حسن خمینی اربعین سید الشهداء را پرچم بلند مبارزه با فساد دانست و گفت: جامعه خفته را خون حسینی باید بیدار کند و برای این کار بزرگ باید هزینه بزرگی را داد، خون حسینی یک تلنگر نیست بلکه یک انفجار بزرگ در جامعه اسلامی است.

خانه » آخرین اخبار » اربعین سید الشهداء پرچم بلند مبارزه با فساد است

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی“، حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی در مراسم سومین سالگرد درگذشت امام جمعه فقید رفسنجان در مسجد جامع این شهر اظهار داشت: این حضور و شور و نشاط مردم ناشی از عشق خداوند در دل مردم نسبت به امام بزرگوار است که خداوند به این شخصیت مرهون کرده است و این موهبت بزرگترین سرمایه انقلاب اسلامی است.

وی افزود: کسانی که علاقه ی مردم به امام(ره) را درک نمی کنند یا مورد هدف قرار می دهند خواسته و یا ناخواسته ضمن اینکه به هدف نمی رسند، سرمایه بزرگ انقلاب را آماج تهمت قرار می دهند.

سید حسن خمینی با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از هر زمان دیگری احتیاج به سخن گفتن از امام حسین(ع) است خاطر نشان کرد: تنها ۵۰ سال بعد از رحلت پیامبر فرزندان ایشان را در بیانبان سر بریدند که این کم حادثه ای نیست، چه اتفاقی افتاد که پیامبری که جاهلیت را از جامعه ی عرب پاک کرد در ظهر عاشورا فرزند او را سر می برند؟

وی تصریح کرد: کربلا یک نقطه و یک فراز از تاریخ نیست بلکه هرجا و هر زمانی ممکن است کربلا باشد.

نوه امام خمینی(ره) در ادامه سخنانش به ریشه کن کردن کدورت از جامعه اشاره کرد و بیان داشت: کینه ها باید از جامعه برداشته شود، همه باید تلاش کنیم ، اگر در جامعه اسلامی کینه وجود داشته باشد سرمایه رفاقت از ان برداشته می شود و این آغاز فروپاشی اجتماعی است

وی به فساد سیاسی جامعه بعد از پیامبر اشاره کرد و گفت: پس از پیامبر قدرت از جای خود منحرف شد و آن موقع جامعه دچار فساد سایسی شد، تفکر عثمانی برون مایه صداقت در جامعه را از بین برد و فرهنگ و جامعه از بین رفت.

سید حسن خمینی ادامه داد: اما مردم کشور ما با فرمان فرزند امام حسین(ع) طوفان ۱۵ خرداد را بوجود آوردند و به خاطر توهین به مقام ایشان قیام ۱۹ دی را ایجاد کردند.

وی پیاده روی عظیم مردم در کربلا در روز اربعین حسینی را مدیون خون شهیدان دانست و گفت: امروز مسیر اطراف کربلا زیر پای پای افزارهای ایرانیان قرار دارد، امنیت عراق را فرزندان سرزمین ما تامین می کنند.

سید حسن خمینی در بخش دیگری از سخنانش بیان داشت: در جامعه که فساد در آن باشد و کسانی که زنگ هشدار در مقابل آن باشند نباید لب فروببندند و باید اظهار کنند، این فساد می تواند اخلاقی ، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی باشد.

وی اربعین سید الشهداء را پرچم بلند مبارزه با فساد دانست و گفت: جامعه خفته را خون حسینی باید بیدار کند و برای این کار بزرگ باید هزینه بزرگی را داد، خون حسینی یک تلنگر نیست بلکه یک انفجار بزرگ در جامعه اسلامی است.

نوه امام خمینی(ره) خاطر نشان کرد: باید مراقب باشیم تا دیگر اصلاح جامعه نیاز به ریختن حسین نداشته باشد، امروز باید خودمان مراقب جامعه باشیم و دردهایی را که می بینیم با شجاعت بگوئیم.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر نباید به امور کوچک و گناه ظاهری محدود شود باید مراقب شکم های پر از حرام باشیم، باید نسبت به جریان فاسد اقتصادی در هر کجا که هست حساسیت داشته باشیم .

سید حسن خمینی تصریح کرد: برای اینک کار لوازمی نیاز است ، نیاز به آزادی رسانه هاست تا تریبون دارها بتوانند آنچه را که می بینند فریاد کنند، دهان را نباید ببندیم و زشتی ها را فراتر ببینیم واگر جایی انباشت نامشروع ثروت است بگوئیم.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان