اجرای طرح هم کد سازی از ۲۶ شهریور در کرمان آغاز می شود

  • شناسه خبر: 46093
اجرای طرح هم کد سازی از ۲۶ شهریور در کرمان آغاز می شود

مدیرعامل شرکت مخابرات استان کرمان گفت: اجرای طرح ملی هم کد سازی از ۲۶ شهریور ماه در استان کرمان آغاز می شود.

خانه » آخرین اخبار » اجرای طرح هم کد سازی از ۲۶ شهریور در کرمان آغاز می شود

به گزارش خانه خشتی به نقل از ایرنا، محمد دوست محمدی در جمع خبرنگاران، افزود: پس از اجرای طرح ملی هم کدسازی کد ۰۳۴ به استان کرمان اختصاص داده شده است.

وی با بیان این که این طرح مصوبه دولت و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بوده است تصریح کرد: بیش از نیمی از استان های کشور طرح ملی هم کد سازی را اجرا کرده اند و تا شش ماه دوم در مابقی استان ها نیز اجرا خواهد شد.

وی بیان کرد: ایجاد ارتباط آسانتر مردم با تلفن ثابت و ارایه تسهیلات جدید توسط تلفن ثابت از اهداف اجرای طرح هم کدسازی است.

دوست محمدی گفت: با اجرای طرح هم کد سازی شاهد یک جهش در زمینه ارایه خدمات بیشتر از طریق تلفن ثابت خواهیم بود و ساده سازی شبکه تلفن ثابت نیز از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

وی تصریح کرد: در شهرستان های کرمان، رفسنجان، انار، شهربابک، کوهبنان و بردسیر عدد سه و مابقی شهرستان های استان عدد چهار به اول شماره های تلفن ثابت اضافه خواهد شد.

وی تاکید کرد: به دلیل اینکه شماره های مشابهی در پی حدف کد داریم لذا باید در شماره ها هم تغییراتی را ایجاد کنیم.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان کرمان گفت: در شهر کرمان به غیر از اضافه شدن عدد سه تغییر دیگری در شماره تلفن های ثابت نخواهیم داشت اما در دیگر شهرستان ها و روستاها تغییراتی از یک رقم تا چهار رقم خواهیم داشت که در این زمینه اطلاع رسانی شده است.

وی بیان کرد: تغییر دوم حذف همه کدهای بین شهری استان است که پس از اجرای طرح کد ۰۳۴ برای استان کرمان انتخاب و سایر کدها حذف خواهد شد.

دوست محمدی تصریح کرد: پس از اجرای طرح تعرفه هر دقیقه تلفن بین شهری ۳۰ ریال و بین استانی ۳۳۰ ریال خواهد بود که در این زمینه نسبت به گذشته کاهش چشمگیر هزینه ای خواهیم داشت.

وی گفت: با اجرای این طرح در سطح کشور نیز از نظر تعرفه نرخ یکسانی را خواهیم داشت.

دوست محمدی گفت: برای اطلاع رسانی سامانه ۶۰ ۶۰ فراهم شده که با وارد کردن شماره قبلی توسط این سامانه می توان از شماره جدید خود مطلع شد و علاوه بر این راه های دیگری هم برای اطلاع رسانی دیده شده است.

وی افزود: سامانه پیامکی ۳۰۰۰۸۶۳۰ هم طراحی اما هنوز فعال سازی نشده است و مردم می توانند از طریق تلفن همراه با ارسال شماره قبلی خود از تلفن جدید مطلع شوند.

وی خاطرنشان کرد: سعی شده تا در اجرای این طرح با کمترین قطعی تلفن مواجه باشیم و شماره های ضروری هم در این طرح تغییر نخواهند کرد.

برچسب ها:
اجرای طرح هم کد سازی از 26 شهریور در کرمان آغاز می شود اخبار رفسنجان خانه خشتی رفسنجان طرح هم کد سازی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان