امام جمعه رفسنجان:

آموزش و کسب مهارت از ضرورت های بازار کار است

  • شناسه خبر: 44681
آموزش و کسب مهارت از ضرورت های بازار کار است

حجت الاسلام رمضانی پور گفت: آموزش، امانتداری و مشتری مداری مورد توجه صاحبان شغل قرار گیرد.

خانه » آخرین اخبار » آموزش و کسب مهارت از ضرورت های بازار کار است

به گزارش “خانه خشتی”، حجت الاسلام رمضانی پور در نشست شورای فرهنگ عمومی وجود مهارت در بازار کار کسبه را ضروری عنوان کرد و گفت: طبق فرمایش امام صادق (ع)، آموزش از ضرورت هاست و کاسبان و بازاریان برای ورود به مشاغل و اصناف باید مهارت لازم را کسب نمایند.

امام جمعه رفسنجان امانتداری را از دیگر عوامل مورد توجه شاغلین بیان کرد و افزود: هر فرد شاغل باید به هر شغل نگاه امانتدارانه داشته باشد.

وی ادامه داد: توجه به مشتری و جلب توجه مراجعه کنندگان نیز از مواردی است که امام صادق (ع) به آن سفارش کرده است.

در این نشست که با حضور اعضای شورای فرهنگ عمومی برگزار شد، نهاد کتابخانه های عمومی رفسنجان با ارائه پیشنهاداتی از قبیل معرفی کتب مرتبط با کسب و کار حلال، خواستار شناسایی افراد موفق در این زمینه شد و افزود: استفاده از ظرفیت های نشریات و رادیو برای بیان اصول کسب حلال و رعایت این امر توسط مسئولین از عوامل رونق روزی حلال در جامعه است.

برگزاری مسابقه از کتب مرتبط و همکاری کتابخانه های عمومی با ترویج فرهنگ کسب و کار حلال از طریق ارسال پیامک انبوه و توزیع بروشور از دیگر موارد بیان شده توسط این نهاد عمومی بود.

رییس اتاق اصناف رفسنجان نیز از تصویب آیین نامه جدید اخذ پروانه کسب خبر داد و گفت: با اجرایی شدن این آیین نامه، کلیه متقاضیان پروانه کسب ملزم به گذراندن دوره کسب و کار می شوند.

جلالی با اشاره به وجود ۸ هزار واحد صنفی در رفسنجان گفت: نصب شعارهای ویژه کسب حلال در سطح شهر و معرفی کتب مناسب در قطع جیبی به کسبه در این زمینه می تواند مؤثر باشد.

فرماندار رفسنجان نیز توجه به مصوبات نشست های قبلی شورای فرهنگ عمومی را مهم برشمرد و گفت: بازخورد مصوبات در سطح شهر به کیفیت جلسات می افزاید.

حمید ملانوری ادامه داد: با توجه به نزدیک شدن فصل برداشت پسته در رفسنجان و وجود مشکلات احتمالی در خصوص ورود اتباع بیگانه، صاحبان باغات به استفاده از نیروهای بومی توجه بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به افزایش ۳ برابری محصول پسته امسال نسبت به سنوات گذشته، تأکید کرد: توجه به مباحث امنیتی، اقتصادی، بهداشتی و فرهنگی ضرورت دارد و با ورود نیروهای بومی با هر وضعیت سنی و تحصیلی به عرصه کار و فعالیت، موقعیت مناسبی برای برخورد با اشغال شغل توسط اتباع بیگانه به وجود می آید.

فرماندار رفسنجان در ادامه حضور متکدیان در شهرستان را یکی از آسیب های اجتماعی بیان کرد و گفت: در این زمینه نیازی به طرد و ایجاد تنش نیست و باید به این نکته توجه داشت که بسیاری از متکدیان وابسته به گروه های سودجو هستند که مشکلاتی را برای شهرستان به وجود می آورند و همکاری مردم می تواند در این زمینه کارساز باشد.

برچسب ها:
امام جمعه رفسنجان امانتداری برداشت پسته رفسنجان فرماندار رفسنجان فرهنگ کتابخانه های عمومی کسب حلال مشتری مداری نشست شورای فرهنگ عمومی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان