آغاز طرح اکران «خیبر» در ۹ منطقه کشور/ کودکان با دفاع‌مقدس آشنا می‌شوند

  • شناسه خبر: 46657
آغاز طرح اکران «خیبر» در ۹ منطقه کشور/ کودکان با دفاع‌مقدس آشنا می‌شوند

مسئول دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم عمار از اکران‌های مردمی طرح «خیبر» همزمان با سی و چهارمین سالگرد هفته دفاع مقدس در بیش از ۱۵۰۰ نقطه از سراسر کشور خبر داد.

خانه » آخرین اخبار » آغاز طرح اکران «خیبر» در ۹ منطقه کشور/ کودکان با دفاع‌مقدس آشنا می‌شوند

به گزارش “خانه خشتی”، حامد بامروت نژاد مسئول دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم عمار با اشاره به حضور ۹۰ فیلم در قالب های مستند، داستانی، انیمیشن و نماهنگ در طرح اکران «خیبر» به خبرنگار مهر گفت: در این اکران تلاش کرده ایم تا هر منطقه ای از کشور پذیرای فیلم‌ها و فیلمسازهایی از منطقه بومی خود باشد.

وی در ادامه با اشاره به مناطق ۹ گانه کشور که فیلم‌های منطقه‌ای و بومی در آنها ساخته و اکران شده اند، گفت: این مناطق شامل منطقه یک و استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان، منطقه ۲ و استان‌های ایلام، کردستان و کرمانشاه، منطقه ۳ و استان‌های گلستان، گیلان و مازندران، منطقه ۴ و استان‌های قزوین، مرکزی و همدان، منطقه ۵ و استان‌های البرز، تهران، سمنان و قم، منطقه ۶ و استان‌های خراسان رضوی، جنوبی و شمالی و سیستان و بلوچستان، منطقه ۷ و استان‌های بوشهر، فارس، کرمان و هرمزگان، منطقه ۸ و استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری و یزد و منطقه ۹ و استان‌های خوزستان، کهکیلویه و بویر احمد و لرستان می شود.

مسئول دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم عمار به بسته های ویژه اکران کودک و نوجوان فیلم‌های عمار با موضوع دفاع مقدس اشاره و بیان کرد: این بسته که شامل ۸ فیلم در قالب انیمیشن، مستند و نماهنگ است به همراه بسته‌های اکران منطقه‌ای به سراسر کشور ارسال شده است تا کودکان و نوجوانان نیز بتوانند در این هفته با فرهنگ ارزشمند دوران جنگ آشنا شوند.

بامروت نژاد در ادامه از اکران فیلم های «مهاجر» و «خداحافظ رفیق» در طرح «خیبر» خبر داد و عنوان کرد: بنا به درخواست و استقبال اکران کنندگان و مخاطبان جشنواره، دو فیلم «مهاجر» ساخته ابراهیم حاتمی کیا و «خداحافظ رفیق» ساخته بهزاد بهزادپور را نیز در قالب فیلم‌های برگزیده سینمای دفاع مقدس در بسته‌های اکران «خیبر» قرار داده‌ایم.

وی در پاسخ به چرایی اجرای طرح منطقه‌ای برای اکران فیلم‌ها تصریح کرد: ما برای این نوع اکران اهدافی را در نظر گرفته بودیم. اول اینکه فیلم‌ها در مناطقی که مرتبط با موضوع و داستان بومی خودشان است نمایش داده شوند. برای مثال اگر فیلمی در مورد وقایع سردشت ساخته شده است این فیلم در استان‌های کردنشین دیده شود. مزیت دیگر این نوع اکران تنوع فیلم‌ها در اکران است که باعث می‌شود بسیاری از فیلم‌های کمتر دیده شده جشنواره نیز فرصت عرضه شدن به مخاطب را داشته باشند.

علاقمندان می توانند با ثبت نام در سایت Ammarportal.ir و ارسال عبارت «خیبر ۹۳» به سامانه ۳۰۰۰۱۸۰۱ برای اکران فیلم های طرح «خیبر» ثبت نام کرده و همچنین فهرست فیلم‌های موجود در بسته این اکران را دریافت کنند.

منبع: مهر

برچسب ها:
اکران طرح خیبر جشنواره عمار خانه خشتی رفسنجان کرمان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان