همایش روز جهانی بهداشت با شعار”موجودات کوچک، تهدیدات بزرگ” برگزار شد

  • شناسه خبر: 37088
همایش روز جهانی بهداشت با شعار”موجودات کوچک، تهدیدات بزرگ” برگزار شد

به مناسبت روز جهانی بهداشت همایش این روز با شعار”موجودات کوچک، تهدیدات بزرگ” در محل سالن ذکریای رفسنجان برگزار شد. به گزارش خبرنگار”خانه خشتی”، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در این مراسم گفت : ناقلین ، موجوداتی کوچک هستند مانند پشه ها، ساس ها ، کنه ها ، که می تواند یک بیماری را […]

خانه » آخرین اخبار » همایش روز جهانی بهداشت با شعار”موجودات کوچک، تهدیدات بزرگ” برگزار شد

به مناسبت روز جهانی بهداشت همایش این روز با شعار”موجودات کوچک، تهدیدات بزرگ” در محل سالن ذکریای رفسنجان برگزار شد.
به گزارش خبرنگار”خانه خشتی”، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در این مراسم گفت : ناقلین ، موجوداتی کوچک هستند مانند پشه ها، ساس ها ، کنه ها ، که می تواند یک بیماری را از فردی به فرد دیگر و از جایی به جای دیگر منتقل نمایند.P1070236
احمد جمالی زاده افزود : آنها می توانند سلامت افراد را در خانه و در زمان سفر در معرض خطر قرار دهند و  می توانند به عنوان تهدید بزرگ در بروز خطرات و تهدید سلامت افراد یک جامعه باشند.
وی تصریح کرد : هر ساله ۱۸ فروردین به عنوان روز جهانی بهداشت نامیده شده و در تمام دنیا بر این اساس برنامه های متنوع و ویژه بر مبنای شعار سال اجرا می شود.
وی بیان داشت : امسال وزارت بهداشت هفته سلامت را از اول اردیبهشت با شعار خود مراقبتی  نامگذاری کرده است .
جمالیزاده با اشاره به اینکه این هفته فرصتی را برای افراد جامعه جهت مشارکت در فعالیت هایی که منجر به  بهبود سلامت می شود فراهم می سازد بیان کرد : علی رغم اینکه شیوع و بروز بیماریهای واگیردار و بیماریهای مشترک بین انسان و دام ( سالک ، آنفولانزا، هاری ، تب مالت و بروسلوز ) به واسطه درمان و پیشگیری در حال کاهش است ولی آمار مبتلایان به بیماریهای غیرواگیر  قلبی و عروقی و قندی رو به افزایش است.
وی در خصوص بیماریهای مشترک بین انسان و دام گفت : در کنترل بیماریهای سالک و هاری با توجه به اینکه این زنگ خطری است لذا کنترل آنها نیاز به همکاری وسیع بین سازمانها ، دستگاهها و بخشهای خصوصی و دولتی و مردم است
جمالی زاده افزود : بیماری سالک که شیوع آن در منطقه نوق رفسنجان زندگی آن  اهالی را به خطر انداخته بود و با توجه به اینکه درمان این بیماری مشکل است  در طول چند سال اخیر کنترل شده است.
وی به مشکل بودن درمان بیماریهای تب کریمه کنگو و هاری  اشاره کرد و گفت : فرد مبتلا به هاری در صورت مراجعه نکردن به مرکز درمانی به مرگ محکوم است .
وی افزود : درمان بیماری بروسلوز و سل نیز طولانی مدت است .
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان هدف از برگزاری این همایش را افزایش آگاهی در مورد تهدید های مطرح شده توسط ناقلین و بیماری های ناشی از ناقلین و حساس سازی خانواده ها و جوامع جهت انجام فعالیت هایی برای محافظت از خودشان دانست.

P1070233IMG_3458

برچسب ها:
همایش روز جهانی بهداشت با شعار"موجودات کوچک، تهدیدات بزرگ" برگزار شد
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان