فرهنگ ناب فاطمی راهگشا و حیات بخش در مسائل اقتصادی و اجتماعی

  • شناسه خبر: 37167
فرهنگ ناب فاطمی راهگشا و حیات بخش در مسائل اقتصادی و اجتماعی

استاد حوزه گفت : فرهنگ ناب فاطمی راهگشا و حیات بخش در باب تمام مسائل از جمله اقتصادی، خانوادگی، فردی و اجتماعی و دیگر مسائل در تمام مراحل زندگی است. به گزارش خبرنگار”خانه خشتی”،  زهرا آفرند در جشن بزرگ ولادت باسعادت حضرت فاطمه (س) در رفسنجان افزود : خداوند می فرماید ای محمد ، اگر […]

خانه » آخرین اخبار » فرهنگ ناب فاطمی راهگشا و حیات بخش در مسائل اقتصادی و اجتماعی

استاد حوزه گفت : فرهنگ ناب فاطمی راهگشا و حیات بخش در باب تمام مسائل از جمله اقتصادی، خانوادگی، فردی و اجتماعی و دیگر مسائل در تمام مراحل زندگی است.
به گزارش خبرنگار”خانه خشتی”،  زهرا آفرند در جشن بزرگ ولادت باسعادت حضرت فاطمه (س) در رفسنجان افزود : خداوند می فرماید ای محمد ، اگر تو نبودی عالم را خلق نمی کردم ، اگر فاطمه نبود تو و علی (ع)  را خلق نمی کردم بنابراین از مجرای وجود فاطمه است که نور وجود پیغمبر و امیرمومنان(ع) در عالم تابان است.

وی فرهنگ ناب فاطمی را  راهگشا و حیات بخش در باب تمام مسائل از جمله اقتصادی، خانوادگی، فردی و اجتماعی و دیگر مسائل در تمام مراحل زندگی دانست و گفت : اگرما از پروردگارمان خوف داشته باشیم و بخاطر محبت خداوند از فرهنگ فاطمی در زندگی مان درس بگیریم و به عبارتی فرهنگ فاطمی فرهنگ عبودیت محض است، آنچه را که خداوند نهی کرده انجام ندهیم و انچه را نیکو قرار داده انجام دهیم که خیر دنیا و اخرت نصیب عبد خدا باشد.
آفرند با اشاره به اینکه هدیه پیامبر برای ازدواج حضرت فاطمه(س)وعلی(ع)، تقسیم کار بود، افزود : این هدیه کارداخلِ خانه برای حضرت زهرا (س) و کار بیرون برای علی (ع)  بود که این برای حضرت فاطمه (س) خوشایند بود  زیرا کار داخل خانه تربیت خوب فرزندان و همسری مهربان برای شوهر است.

وی افزود: علامه طباطبایی در تفسیر نمونه می فرماید، به اتفاق ۳۴ عالم معروف سنی و به اتفاق تمام علمای شیعه سوره دهر (انسان) در باب زندگی حضرت زهرا (س) نازل شده است و با این تفاوت که اهل سنت ۱۸ آیه و اهل تشیع تمام آیات این سوره را در باب وصف این حضرت  و فرزندانش و فضه خادمه می دانند.
زهرا آفرند تصریح کرد :  حقیقت درک حقایق آن چیزی نیست که ما برداشت می کنیم بلکه ما  برای درک و فهم معارف قرآن  و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) باید دست به دامان حضرت فاطمه (س) شویم.
وی با بیان اینکه فرصتها مغتنم است تاکید داشت : بهتر است که در باب قرآن کریم مطالعاتی داشته باشید تا در دو سرای عالم دنیوی و آخرت در خدمت کلمات و فرمایشات اهل بیت (ع) و قرآن باشید و از این معارف عظیم اشان دستتان تهی نباشد.
آفرند بهترین تفسیر روان و روشن را تفسیر نمونه نام برد که در آن زندگی نامه اهل بیت (ع) آمده است ومی توان خیلی از درسها را از آن گرفت.

آفرند افزود : متاسفانه دختران و زنان امروز برای امرار معاش به کارهایی در بیرون از محیط خانه می پردازند که در شان آنها نیست.
وی حرفه معلمی و پزشکی را شغلی مقدس و ضروری برای زنان دانست و گفت : کارهای دیگر از جمله فروشندگی در مغازه ها زنان امروز ما را حقیر کرده است.
زهرا آفرند با بیان اینکه کارخوب کاری است که با فرهنگ عبودیت همراه باشد خاطرنشان کرد : تلاش و کار و کوشش لازم است و عمل در سایه  ایمان به خدا ، پیغمبر و قیامت را سرلوحه کارهایمان قرار دهیم.
این استاد حوزه اذعان داشت : با بکارگیری فرهنگ فاطمی بکوشیم تا در زندگیمان با این امر در قلب خانواده اثر گزار شویم گرچه موثر در قلب ها (مقلب القلوب) خداوند است اما از ناحیه  ما که بنده خداوند باشیم به قلب خانواده نیز فیض می رساند.

برچسب ها:
فرهنگ ناب فاطمی راهگشا و حیات بخش در مسائل اقتصادی و اجتماعی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان