سه شاهراه سلامتی در خود مراقبتی وجود دارد

  • شناسه خبر: 37152
سه شاهراه سلامتی در خود مراقبتی وجود دارد

مدیر گروه سلامت جمعیت و خانواده معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت : تغذیه سالم ، ورزش سالم و خواب سالم از راههایی هستند که انسان را به مقصد سلامت می رسانند. به گزارش خبرنگار”خانه خشتی”، دکتر پروین نخعی عصر پنج شنبه در جشن بزرگ میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) در جمع بانوان فرهنگی مدارس […]

خانه » آخرین اخبار » سه شاهراه سلامتی در خود مراقبتی وجود دارد

مدیر گروه سلامت جمعیت و خانواده معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت : تغذیه سالم ، ورزش سالم و خواب سالم از راههایی هستند که انسان را به مقصد سلامت می رسانند.

به گزارش خبرنگار”خانه خشتی”، دکتر پروین نخعی عصر پنج شنبه در جشن بزرگ میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) در جمع بانوان فرهنگی مدارس رفسنجان افزود : همه ما مادران شاغل و خانه دار سفره های ناسالم در خانه پهن می کنیم و به دست خود سرطانها را بر سر آن می گذاریم.

دکتر پروین نخعی تصریح کرد : اوج محبت ما به فرزندانمان خرید کیک خامه ای و سفارش پیتزا در روز تولد اوست ، اوج محبت ما به آنها ، گذاشتن غذای
اماده ، یا سوسیس و کالباس و کیک و ابمیوه در کیف مدرسه شان است ، اوج محبت ما به بچه هایمان ، در اختیار گذاشتن اینترنت به آنهاست .

وی اضافه کرد : آب میوه های سالم که خودمان در خانه می گیریم در مدت یک روز قابل استفاده است نه بیشتر ،  در حالی که آب میوه های آماده در مغازه ها بر اثر مواد افزودنی خطرناک ، تا شش ماه قابل تاریخ مصرف دارد.

نخعی تاکید کرد  : این مواد غذایی آماده، کیک و آبمیوه و سوسیس و کالباس و ماهی   را برای گاهی اوقات مثل مسافرتها  استفاده کنیم و از مصرف زیاد آنها پرهیز کنیم چرا که سرطانزا هستند.

وی با اشاره به اینکه خداوند در قرآن می فرماید سرنوشت هر قومی به دست خودشان عوض می شود اظهار داشت : وظیفه مادری و همسری خود را خوب ایفا کنیم و با مهر مادری نان و پنیر  با گردو را در کیف بچه هایمان قرار دهیم و در آشپزی ، سعی کنیم نمک را به کار نبریم و از غذاهای سالم و سرشار از ویتامینها و فیبرها و کم چرب و حاوی پروتوئین متوسط استفاده کنیم تا در خانواده ها مهر و محبت موج زند و از ورود خیانتها و فسادها و دروغها و در نهایت ، طلاقها جلوگیری شود.

نخعی تاکید کرد : غذاهای خانگی با مهر مادری طبخ می شود که در همه جهان این مهم اثبات شده است و امروزه مهرو محبت در غذاهای سر سفره خانه کم شده و به همین دلیل انواع خیانتها و جرمها و فسادها و بی عبودیت به زندگی ها وارد شده است.

وی در جمع بانوان فرهنگیان رفسنجان توصیه کرد : بهترین ورزش پیاده روی سالم  است به گونه ای که هر فرد در هر روز ۲۰ دقیقه تند و عرق ریز پیاده روی کند و در حین پیاده روی یک بطری آب معدنی به همراه داشته باشد تا آب بدن کم نشود و دچار مشکل شود.

دکتر پروین نخعی با اشاره به اینکه  ۱۱ درصد دانش آموزان مدارس رفسنجان به چاقی مبتلا هستند افزود : این فرهنگ را درفرزندانمان ایجاد کنیم که پس از اتمام مدرسه جلو تلویزیون و اینترنت دراز نکشند چرا که بی تحرکی باعث بروز چاقی می شود. وی فاکتور سوم شاهراه سلامتی را خواب سالم برشمرد و گفت : خداوند شب را برای آرامش و خواب قرار داده است پس به فرزندانمان بیاموزیم که شب نشینی نکنند و برای درس خواندن تا پاسی از شب بیدار نمانند .

وی تصریح کرد : ۶ تا ۷ ساعت برای استراحت در شب کافی است و کمتر و یا بیشتر از آن ضرر دارد.

دکتر نخعی رعایت شاهراههای سلامتی را مفید دانست و افزود : با رعایت آنها زندگی بهتر ، شیرین تر و با نشاط تر خواهد شد.

وی به سرطان سینه شایع ترین سرطان در بین بانوان اشاره و خاطرنشان کرد : کلینیک تشخیص زودرس سرطان سینه در دو سال گذشته در رفسنجان راه اندازی شده و افراد بالای ۳۵ سال حتما مراجعه  کنند و با معاینه اولیه رایگان از وضعیت سلامتی خود آگاه شوند چه بسا تشخیص زودرس و درمان این بیماری به بازگشت بیمار به زندگی کمک می کند .

وی با بیان اینکه افراد زیر ۳۰ سال در صورت وجود سابقه انواع سرطانها یاسرطان سینه در خانواده خود ، نیز مراجعه کنند گفت : این کلینیک  در مرکز بهداشت شماره یک واقع در خیابان امام است و هرروز در ساعات اداری در خدمت بیماران است.

برچسب ها:
خانه خشتی رفسنجان سلامت سه شاهراه سلامتی در خود مراقبتی وجود دارد
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان