با همکاری هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان کرمان:

جشنواره کشوری بازی‌های بومی و محلی در رفسنجان برگزار می‌شود

  • شناسه خبر: 37250
جشنواره کشوری بازی‌های بومی و محلی در رفسنجان  برگزار می‌شود

رییس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان کرمان از برگزاری جشنواره بازی‌های بومی و محلی در شهرستان رفسنجان خبر داد و گفت: این جشنواره به مناسبت سوم خرداد(سالروز آزادسازی خرمشهر) در یکم و دوم خرداد ماه جاری در بخش نوق شهرستان رفسنجان برگزار خواهد شد. به گزارش خبرنگار”خانه خشتی”، فرهاد نژاد فصیحی صبح […]

خانه » آخرین اخبار » جشنواره کشوری بازی‌های بومی و محلی در رفسنجان برگزار می‌شود

رییس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان کرمان از برگزاری جشنواره بازی‌های بومی و محلی در شهرستان رفسنجان خبر داد و گفت: این جشنواره به مناسبت سوم خرداد(سالروز آزادسازی خرمشهر) در یکم و دوم خرداد ماه جاری در بخش نوق شهرستان رفسنجان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار”خانه خشتی”، فرهاد نژاد فصیحی صبح امروز در جمع مسئولان اجرایی رفسنجان، اظهار داشت: هشتمین جشنواره بازیهای بومی و محلی استان کرمان به منظور معرفی ظرفیت های شهرستان رفسنجان در بخش نوق این شهرستان برگزار می گردد.

وی با اشاره به حضور ۳۰۰ ورزشکار از سراسر کشور در این جشنواره ، بیان داشت:  پیش بینی می شود که حداقل ۳۰ هزار نفر جمعیت در این جشنواره حضور یابند.

نژاد فصیحی همچنین به برگزاری بازی‌های سنتی از جمله کشتی کویری ، ماچلوس و طناب کشی دراین جشنواره اشاره کرد و افزود: کشتی کویری از جمله بازی‌های سنتی شهر کرمان است که بدست فراموشی سپرده شده است و به دنبال احیای آن در استان هستیم.

رییس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان کرمان با اشاره به دعوت از گروه های موسیقی محلی از کردستان، لرستان و سایر استان های کشور در این جشنواره خاطر نشان کرد: ضمن برگزاری بازی‌ها پخت نان و غذاهای محلی، شیرینی، صنایع دستی و سوغات شهرستان نیز به نمایش گذاشته می شود.

برچسب ها:
جشنواره بازی‌های بومی و محلی در شهرستان رفسنجان برگزار می‌شود
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان